Párizs - Élménybeszámoló

Hellóhelló!
Üdv újra itt a blogon, örülök hogy visszatértél! ☺
Ma egy olyan bejegyzést olvashattok amihez hasonló még nem volt a blogon, úgyhogy én már nagyon izgatott vagyok, vágjunk is bele!

Tavaly karácsonyra a húgommal ezt a nyaralást kaptuk, és azt hiszem az ő nevében is mondhatom hogy a legjobb ajándék volt amit valaha kaptunk.
Nagyon izgatottan készülődtünk, fejenként egy-egy táskával indultunk útnak ami elsőre egy kicsit megijesztett. Élek halok a divatért, és most épp egy központjába készülődtem, hogyan viselhetném ugyanazt a gatyát négy napiig?! Képtelen voltam elsőre felfogni a helyzetet, de aztán simán megoldottam és tökéletesen megvoltam két gatyával, két pulcsival, négy pólóval, csak okosan kellett  rendezni a dolgokat!

1.nap
Március harmincadikán reggel hatkor indult a gépünk, viszont anyum kapott egy emailt 28.-án hogy sztrájkolnak a francia repülőtéren úgyhogy kérdéses hogy törlik-e még a járatot vagy mi lesz. Ezen nem keveset stresszeltünk, anyukám már le is mondott az utazásról lelkiekben, de mi húgommal éreztünk hogy jó kimenetele lesz a dolognak, és szerencsére jó volt ez a kis megérzésünk.
A repülőút csodás volt, életem egyik legjobb élménye volt. Fenn a felhők felett csodás volt minden, egy hatalmas álmom vált valóra!

Még a szállásunk nem foglalhattuk el így elmentünk enni valamit, a választásunk egy közeli Bagel nevű helyre esett. Én egy zöldségeset ettem sajtkrémmel és aww nagyon finom volt és estig nem is voltam már éhes. Ezután elindultunk a Pantheon felé és közben bejártuk Párizs kevésbé turista részeit. Tele van a város gyönyörű épületekkel és egy kisebb piacba is belefutottunk ahol rengeteg gyümölcsöt és zöldséget lehetett venni, meg halféléket.

Pantheon

Ezután a Notre-Dame-hoz mentünk el, de Nagypéntek volt így rengeteg ember volt, nem álltuk ki a sort, de már kívülről is élmény volt látni, főleg hogy utazás előtti hetekben láttam a színházban a Notre-Dame-i toronyőrt!

Notre-Dame

Metróval mentünk vissza a szálláshoz és onnan egy óra pihi után már indult is vissza a városba.
Azt terveztük hogy bemegyünk egy Grévin múzeumba de elnéztük a nyitvatartást úgyhogy azt a programot átraktuk a következő napra. Viszont volt egy nagyon szép kávézója, oda beültünk egy forrócsokira. Innen a Diadalívhez indultunk, ott viszont elkapott minket egy nyári zápor szerű semmiség, viszont addig legalább bementünk a Champs-Elysées-én egy-két helyre, az egyik egy autó bolt szerű volt ahol beülhettél új modellekbe plusz egy fényképezésre kialakított Forma1-es autóba is!
A Diadalív és környéke amúgy nagyon szép, teljesen odáig voltam érte, sokkal nagyobb mint képzeltem!

Ezután egy 10 perces séta után, és egy kis buszozás után megérkeztünk következő megállónkhoz ami egy óriáskerék volt. Itt egy percre vissza is ugranék a buszhoz. Mielőtt elutaztunk anyukám vett egy bizonyos turista jegyet, amit minden közlekedési eszközön használtunk. Kb. úgy néz ki mint egy vonaljegy, bármennyiszer használhatod az utad során, sokkal egyszerűbb mint minden alkalommal újabb és újabb jegyet venni, én nagyon ajánlom hogy nézzetek utána hogy tudtok-e venni ilyet, megéri!
Szóval visszatérve az óriáskerékre, egyszerűen fantasztikus volt. Épp ment le a nap, gyönyörűek voltak a fények és látni lehetett egész Párizst fenntről (egy pici túlzással). jobbra ott volt az Eiffel-torony, balra pedig a Tuileriák kertje, csodás volt!

Innen már indultunk vacsorázni, egy indiai étteremre esett a választásunk és nem csalódtunk! Az indiai konyha az egyik kedvencem és szerintem most ettem a legjobbat!
Két vega és egy (foggalmam sincs milyen) húsos tálat rendeltünk. Előtte már hoztak egy kisebb mártogatós tálat és egy korsó vizet (Franciaországban minden étteremben hoznak egy korsó vizet, ezt nem számolják fel). A tálon volt minden, salátától elkezdve a süteményen át ami valami gríz szerű lehetett, én nem tudom, de nagggyon finom volt, a tál mellé pedig hoztak kenyeret aminek a belseje sajtos volt és az is nagyon jó volt, sajtosat még sose ettem.
Ezután már a szálloda felé vettük az irányt!

2.nap
A következő napot egy reggelivel kezdtük (természetesen). Rengeteg dologból választhattunk, volt rántotta, tojás, rösztiburgonya, müzli, almáspite, rengeteg sajt, sonka (és más felvágottak), gyümölcssali, bagett, pirítóst is készíthettál magadnak, croissant, nutella, lekvát, és joghurt is.
Miután jól bekajáltunk az első megállónk az Eiffel torony volt. Beálltunk egy sorba, egy órát álltunk, ezután volt egy biztonsági rész, majd még egy óra a jegyért (én hülye a hidegben két órás sorbanállást szakadtgatyában csináltam végig, ha most nem máskor már nem megy tönkre az izületem, éljen), még egy biztonsági rész, itt már kapu meg átvilágítás, majd mehettünk is a lifthez. A legfelső részt lezárták valószínűleg a tömeg és a szél miatt, de meg így is megérte hogy csak a második részig mehettünk. Már maga az érzés hogy az Eiffel-torony alatt állok csodás volt, aztán az hogy fenn vagyok  egy másik o m g pillanat volt. Szerintem ha olvastad az SzJG-t és szeretted, akkor szinte 100% hogy a te bakancslistádon is ott van/volt Párizs és az Eiffel-torony.

Ezután a Gévrin múzeumba mentünk, 20 perc alatt be is jutottunk. Az elején egy tükörterembe mentünk be ahol aztán egy kis hang-fény műsor kezdődött, az egész olyan volt mintha egy hatalmas régi palotateremben lennénk, nagyon érdekes volt. Ezután a francia történelem, színház, sportolók, filmek témában voltak viaszbábuk, emellett volt néhány külföldi ismert ember is mint pl. II.János Pál pápa, II. Erzsébet királynő, Barack Obama és Donald Trump (személyes kedvencc!!!!)

Innen kajálni mentünk egy kis tipik francia helyre, a pincérek brutál jófejek voltak, a kaja is finom volt, szerencsére itt se fogtunk mellé!
A következő megálló a világ "legdrágább plázája" volt ugyanis itt a olyan üzletek vannak mint a Gucci, Chanel, Kenzo és Louis Vuitton. Igazából abból a célból mentünk hogy a Chanel-t megnézzem ugyanis teljesen odáig vagyok érte, be sajnos már nem jutottam a bácsi a kordonnál nem nézett szépen:(.

A Sacré Coeur volt a következő látványosság amit megnéztünk, be nem mentünk mert irtózatosan hosszú sor volt, de fenntről csodás volt a látvány!☻
A nap végén még megnéztük a rengeteg kép által ismert piramist a Louvre-nál, sajnos bemenni ide se mentünk be, de azt megtudtuk hogy ahoz hogy minden kiállítást végignézzünk több hónap kéne!

3.nap
Na és az abszolút bakancslistás helyem, minden gyermek-felnőtt vágya, a varázslat világa maga; Disneyland. Anyukám mondta hogy négy nap kell az egész park körbejárására de azért wow! Egy nap még egy parkra sem elég! Na, de nem vágok ennyire a közepébe.
Három buszmegállót mentünk, aztán egy órát vonatoztunk és már ott is voltunk! 10 percet álltunk sorba, biztonsági átvilágítás, majd benn is voltunk. Ezt úgy kell elképzelni, hogy ez egy hataaaaaaalmas park aminek három része van. Az egyik az ahol a kastély van, a felvonulás ennek a neve a Disneylandpark, a másik ahol a forgatási részeket mutatják be, ezt úgy hívják hogy Waltdisneystudios park és egy harmadik amit Disneyvillage-nek hívnak. Emellett van egy szálloda rész, de oda csak azok mehetnek akik ott szállnak meg (mondjuk nyilván, jajj de összeszedett vagyok)

Na, hát mi a Disneyland parkba mentünk. Elöszőr egy szökőkutas rész fogad ami mögött egy hatalmas rózsaszín épület van a közepén egy Mickey egér órával, két oldalt elefánt formájúra vágott bokrokkal (tujákkal?).
Itt még az a rész jön ha bemész ahol a jegyeket lehet megvenni, de mi már itthon megvettük úgyhogy kemény egy perc múlva egy jegyellenőrzés után már benn is voltunk.
Itt egy kis középen körplaccos körbe pedig mesébeillő házas részhez jutunk. Itt boltok vannak és kajáldák csillag alakú fánkokkal és minden finomsággal. Ha pedig egyenesen tovább mész a meseházak között kibukkan ez a csoda:

Esküszöm hogy mikor megláttam majdnem elsírtam magam!
A kastélyben a gyönyörű üvegek Csipkerózsika sztoriját mesélik el és még rokka is kinn van ami megszúrta az ujját!
A kastély előtt amúgy még az emberek eldönhetik hogy merre mennek, mi elöszőr a kastély mögötti részre mentünk, ez a hercegnők része. Felültünk egy körhintára ami csodaszép volt és zenélt, bementünk Alice (...csodaországban) labirintusába, ahol ha nem mentél ki az első kijáraton akkor egy mini csodakastélyba érkeztél. Mentünk egy kört egy vasuttal ami alatt egy kis mini "tó" volt mini barlangal, néhány mese volt a parton maketben megcsinálva.
A star wars részen beijedtünk a hullámvasúttól ugyanis még sose ültünk ilyen igazi hullámvasúton, itt pedig már a figyelmeztető videóban elhangzott hogy "dombok, 360 fokos fordulások és ütközések" várhatók, és mivel kaja után voltunk duplán nem vállaltuk.
A vadnyugat részen 70 percet álltunk sorba egy hullámvasútért ami dőlüngélt jobbra bara és a tó alatt jutott át a szigetre, ahol aztán kívül-belül kanyargott, nagyon élveztük, megérte a várakozás.
Ezen a tavon egyébként hajókáztunk is egy hatalmas gőzöshajóval (van ilyen?).
Voltunk a felvonuláson is ahol volt minden 5-6 méter magas tűzokádó (szószerint) sárkánytól elkezdve egészen Pán Péteren ár Elsa-ig!
Hihetetlen amúgy hogy mennyire precízen és pontosan van minden kidolgozva a legkisebb dolgokra is gondolnak, minden megvan valósítva, még az is ahova a látogató nem is néz nagyrészt!

4.nap
Utolsó nap megreggeliztünk, összepakoltunk és kicsekkoltunk. Erre a napra már csak egy látványosságot hagytunk ez pedig a Tour Montparnasse. A torony amúgy egy üzletház ami 210m magas és Franciaország legmagasabb felhőkarcolója. Fenntről belátni egész Párizst, van kávézó rész és a tetőre ki is lehet menni, pezsgőzni, gyönyörködni a tájban.
A család még evett csigát, én és a húgom pedig palacsintát, majd lementünk a metróba ami o m g, hatalmas volt, vagy 10 percet sétáltunk mire elértünk arra a részre ahol felszálltunk a vonatra (ami amúgy a föld alatt és felett is közlekedett)! Ezután még egy óra vonatozással már a repülőtéren is voltunk.
Gyönyörű a beszálló része ennek a repülőtérnek, csodás teteje volt, nagyon szép volt ahogy besütött a nap!
Kicsit szomorú volt egy ilyen utazás után otthon lenni, de aligvárom hogy visszatérjek Párizsban! ♥

Néhány észrevétel/érdekesség:
- a sztereótípia nem igaz, a franciák nem arrogánsák, vagy bunkók stb. mindenki nagyon kedves és segítőkész volt, nem sokszor tapasztaltam még ilyet
- a buszokon, metrókon és az utcákon is nagy a tisztaság
- a pincérek élvezik a munkájukat, kedvesek, készségesek, jól érzik magukat
- hihetetlen jó stílusa van az embereknek

Köszönöm hogy elolvastad ezt az élménybeszámolót, remélem élvezted, jól át tudtam adni az élményeim!

Ti voltatok már franciaországban/párizsban? Hogy tetszett? Terveztek utazni valamerre az idén?

Puszi,
SR

Instagram: littlethingsrain

A képek sajátok!

Megjegyzések

1. Szia. Ez aztán a tökéletes ajándék! Gondolom sosem fogod elfelejteni ezt az élményt. Drukkoltam nektek, hogy el tudjatok utazni, úgyhogy örülök, hogy sikerült. A képek csodálatosak. Olyan jó, hogy írtál pár érdekességet az utazásotokról, illetve az észrevételeidről, mert tényleg sok emberben az a sztereotípia él, hogy a franciák bunkók. Remélem (legalább) egyszer visszatérsz Párizsba és felfedezed azokat a helyeket, amire most nem volt idő. ♥
    Sarah

1. Szia Sarah!
      Köszönjük a drukkolást így utólag is ♥ Valóban örök élmény lesz ez, nagyon élveztük!
      Örülök hogy tetszett a bejegyzést, remélem máskor is tudok nektek ilyet hozni!